Facebook marketing

Det kan virke kompliceret at skulle i gang med at markedsføre sine produkter. En af vejene frem kan være at bruge de sociale medier. Markedsføring på Facebook kan være utroligt effektivt. Især hvis du ved helt præcist, hvilke målgrupper du vil have fat i. Det er faktisk muligt at geare en annonce for et særligt produkt til meget specifikke målgrupper. Fx så sælger du dyr makeup. Så er din målgruppe nok ikke de helt unge piger i alderen 14 – 18, snarere vil du gerne have fat i kvinder, der har en større økonomisk formåen. Dvs. kvinder, der er godt i gang med deres karriere.

Geografisk målretning

Det kan også tænkes, at dit produkt henvender sig til mennesker, der bor et bestemt sted. Hvis du fx sælger en app med stavekontrol for græsk sprog, så henvender du dig sikkert ikke til det danske marked. Du henvender sig til græsktalende mennesker, der også skriver. Din Facebook annoncering skal derfor rettes mod områder, hvor der bor mange grækere: Grækenland – naturligvis, men eventuelt også USA, Australien, Tyskland og Sverige.
Eller hvis du er elektriker i Aalborg, så er du sikker kun interesseret i, at dine annoncer henvender sig til folk, som bor der. Ikke i København.

Det kræver derfor noget research fra din side, hvor du lærer at kende din målgruppe. Hvor bor de, hvor gamle er de, hvad beskæftiger de sig med, hvor er de aktive på internettet osv.
Det kan godt tage noget tid at få defineret præcist sin målgruppe, men når det er gjort, så kan Facebook annonceringen blive meget effektiv. Det kan bestemt betale sig at sætte sig grundigt ind i, hvordan markedsføring på Facebook sker, fordi der er flere forskellige måder, du kan gøre det på. Og har du ikke tiden til at gøre det, så er det bedste, du kan gøre at finde en ekspert, som du kan samarbejde med.